公益廣告的健康傳播策略評估 : 以香港流感廣告爲例

Hong Kong Professional Services in the Co-evolving Belt-Road Initiative: Innovative Agency for Sustainable Development
28 September 2020
The Impact of Government Trust on the Public Health Risk Management : An Empirical Study Based on Changsheng Bio-Technology Vaccine Incident
7 October 2020

公益廣告的健康傳播策略評估 : 以香港流感廣告爲例

Principal investigator: Dr Crystal JIANG Li (Department of Media and Communication)

本文從恐懼訴求、規範性訴求、資訊表述方式和框架分析四個理論框架出發,通過對2010年-2013年的香港流感公益廣告進行內容分析,來研究評估其宣傳效果。研究發現大部分的流感廣告從健康傳播的角度存在策略性的不足︰目標人群定位不明確,缺乏對高危人群的針對性宣傳;沒有清晰地說明流感的威脅和流感疫苗的效能,無法發揮恐懼訴求的作用;以及說教性太強,無法引起受眾的共鳴。本文基於健康傳播的 角度給予了改進的意見和建議。

按此瀏覽詳情。