OTT TV崛起 傳媒生態大變 (Chinese Version Only)

情緒勞動易生問題 切勿忽視 (Chinese version only)
7 May 2020
How can study of social sciences and humanities help overcome global crises such as Covid-19 pandemic?
3 August 2020

OTT TV崛起 傳媒生態大變 (Chinese Version Only)

Interviewee: Prof LIU Yu-li (Department of Media and Communication)     Media: Ming Pao     Publishing Date: 21 May 2020    

現代都市人觀看電視的模式及習慣與十多年前相比有很大轉變,由以前只能觀看無線電視提供的節目,到現在可透過OTT(Over The Top)影音平台服務自選感興趣的電視節目或電影,當中Netflix更是如今廣受全球人士喜愛的OTT平台之一。然而,在OTT TV盛行之時,傳統電視台應如何立足市場?OTT TV自身又面對什麼困難及挑戰?

按此瀏覽整篇報導。