破迷思解構隱蔽青年現象 (Chinese Version Only)

Foreign Journalists in Mainland; Covid-19 in Asia and Europe
20 March 2020
Earth Day reminds us that Hong Kong universities need to lead the way
22 April 2020

破迷思解構隱蔽青年現象 (Chinese Version Only)

Interviewee: Dr Gloria CHAN (Department of Social and Behavioural Sciences)     Media: Ming Pao     Publishing Date: 15 April 2020    

隱蔽青年是指長期留在家中,閉門不出,不上學、不上班,除了家人外,幾乎不與他人交流的年輕人。提起隱蔽青年,很多人第一時間聯想到頹廢、不事生產,終日沉迷打機上網,這種社會現象在香港以至鄰近國家及地區均引起關注。香港城市大學人文社會科學院社會及行為科學系陳康怡博士自2007年起研究隱蔽青年現象,她表示其成因繁雜,由於公眾對其缺乏認識,因而產生誤解,甚至貼上負面標籤。

按此瀏覽整篇報導。